Відповідно до законодавства України для надання низки послуг у фінансовій галузі компанії зобов'язані отримувати ліцензію, ліцензії. До ліцензіатів належить безліч фірм, від ломбардів, КУА, ФФБ, до організацій, які працюють із проблемною заборгованістю. Процедура пов'язана з багатьма положеннями та законами, що регулюють фінансову діяльність в Україні, у зв'язку з чим рекомендується звернутися до професіоналів та експертів. Адвокатське об'єднання «Bravex» пропонує свої послуги з отримання будь-яких ліцензій на фінансову діяльність в Україні - ринок фінансів та капіталу.
Ліцензія на фінансові послуги.

Ліцензія на фінансові послуги - це документ, який є офіційним державним дозволом на надання певного спектру, видів фінансових послуг або поєднання ряду фінансових послуг, або виключно одного виду фінансових послуг. Це все прописано у законах про фінансовий ринок та фінансові послуги України. Звертаємо Вашу увагу на те, що ліцензування є обов'язковим у разі, якщо потрібне проведення транзакцій, пов'язаних з клієнтськими рахунками або з третіми особами. На фінансову ліцензію можуть претендувати лише підприємства – юридичні особи (резиденти України), які надають певні послуги у цій галузі.
Законодавством України передбачено необхідність отримувати ліцензію в НБУ в НКЦПФР для різних компаній, що працюють із клієнтськими активами, капіталами. Щоб отримати документ, необхідно дотриматися переліку вимог і пройти законом затверджену процедуру. Якщо підприємство не отримало ліцензії на фінансову діяльність, воно не має права працювати з активами. У разі контролюючі органи можуть застосовувати різні санкції, від штрафів, до порушення кримінальних справ.
Для оформлення ліцензії на фінансові послуги організація повинна подати заявку до уповноваженого органу (НКЦПФР, НБУ). Видача ліцензії здійснюється на підставі заяви. У ньому слід зазначити такі відомості:
- дані про фірму, зокрема її найменування, ідентифікаційний код юр. особи, юр. адреса;
- вимога щодо оформлення фінансової ліцензії;
- відомості про додаткові філії компанії, яким буде довірено фінансову діяльність.
У заяві обов'язково слід описати, перерахувати всі напрямки, за якими має намір працювати Ваша фінансова компанія, що створюється. Наприклад, якщо потрібна ліцензія на чотири фінансові послуги, кожна вписується окремо. До заяви додається список необхідних паперів - ліцензійне досьє. Якщо подаєте документи поштою, то конверт необхідно вкласти і опис документації. Пакет може бути різним, він залежить від видів діяльності, якими має намір займатися фін. компанія. Також для отримання ліцензії на фінансову діяльність Національна комісія може вимагати інших паперів. Найчастіше компанії стикаються з подібними проблемами, якщо в інспекторів виникають претензії до коректності інформації, яку подав той чи інший ліцензіат.
Крім того, НБУ чи НКЦПФР уповноважені відмовити у розгляді заявки на видачу ліцензії на фінансову компанію. Переважна більшість відмов пов'язана з нестачею документів та виявленням помилок під час заповнення заявок та інших форм. Якщо контролюючий орган виявляє причини для відмови у розгляді заяви, він надсилає на адресу ліцензіата відповідне повідомлення, в якому міститься інформація про причини. У свою чергу, організація може усунути всі виявлені недоліки, після чого знову звернутися із заявкою на проходження ліцензування.
Є питання щодо ліцензії на фінанси?
Для отримання консультації щодо ліцензування фінансової діяльності, зв'яжіться з нами за телефонами: +380 (67) 000-88-00 або заповніть просту форму зворотного зв'язку і наш спеціаліст зв'яжеться з Вами найближчим часом та проконсультує Вас.
Ліцензування факторингових компаній.

Ліцензія на фінансові послуги факторингу є законодавчою основою для компаній, що працюють у цій галузі. Існує перелік умов, які має виконати організація. Зокрема, у штаті мають бути кваліфіковані фахівці, необхідно організувати фін. моніторингу, а також внести необхідний статутний капітал. Зокрема, для видачі ліцензії факторингової компанії акціонери мають внести на її рахунки 3 мільйони грн. через банківське відділення. Якщо ж факторинг буде не єдиною сферою діяльності підприємства, від засновників буде потрібно вже статутний капітал у розмірі понад 5 млн. грн.
Для оформлення ліцензії на факторингові послуги, ліцензія на факторинг, потрібно виконати умови щодо керівника та головбуха. Особливо керівний пост слід довірити людині, яка відпрацювала у фінансовій галузі понад 5 років. Від фахівця потрібно 2 роки досвіду у керівництві персоналом. Головний бухгалтер повинен відповідати тим самим критеріям, окрім досвіду на керівній посаді. Категорично заборонено довіряти зазначені посади раніше засудженим людям. Крім того, важливою вимогою є профільна освіта.
Також варто зазначити, що для факторингової ліцензії необхідна спеціальна людина, яка займатиметься моніторингом фінансової діяльності. Звертаємо Вашу увагу, для кожного відділення потрібний окремий співробітник. Крім того, працівник повинен рахуватися в штаті, і документи про його призначення також подаються разом з рештою пакета, необхідного для отримання ліцензії на факторинг.
Існують інші важливі умови для оформлення факторингової ліцензії. Зокрема НБУ зобов'язує підприємства мати спеціальні приміщення з необхідним технологічним оснащенням. На підприємстві мають діяти правила роботи, а також потрібні зразки клієнтських угод, договорів. Обов'язковою вимогою для ліцензії на факторинг є декларація із позитивним балансом.
Ліцензія для лізингової компанії.
Кожна компанія, яка має намір видавати майно (рухоме чи нерухоме) у лізинг із правом викупу, зобов'язана отримати ліцензію на фінансовий лізинг. Таким чином, організація отримує право купувати ті чи інші активи, після чого здавати його в довгострокову оренду, лізинг, як мінімум, на 1 рік. Для отримання лізингової ліцензії необхідно дотриматись деяких умов. Розглянемо їх докладніше:
- компанія повинна інтегрувати програмне забезпечення з реєстрації угод, податкового та бухгалтерського обліку;
- компанія має розробити власні правила діяльності, відповідно до законодавчих вимог;
- як і у випадку з факторинговими організаціями, існують вимоги щодо підбору співробітників.

Крім того, ліцензія на фінансовий лізинг має на увазі певні умови щодо капіталу. Згідно з правилами, що діють цього року, акціонерам потрібно внести 3 млн. грн.
Ліцензування лізингової діяльності передбачає необхідність подання пакету документів до НБУ. Як ми вже говорили, є вимоги щодо персоналу, у зв'язку з чим кваліфікацію обов'язково слід підтвердити. Серед іншого компанія зобов'язана направити до НБУ документи про трудовий стаж: трудові договори, книжки тощо.
Для проходження ліцензування лізингової діяльності компанія має заздалегідь стати на облік у комісії. Після завершення процедури організації видається підтверджуючий документ. Його слід додати до пакету під час подачі паперів видачу ліцензії лізингової діяльності. Також вимагатимуть і звіту про діяльність компанії за попередній податковий період. Заборонено видавати дозволи збитковим підприємствам.
Останній крок для отримання ліцензії для лізингової компанії – проходження аудиту організації. Його проводить незалежна компанія. Підсумком діяльності аудиторів є висновок, який має найважливішу роль при отриманні лізингової ліцензії.
Ліцензування ломбардів.
Існує кілька вимог, які потрібно виконати для успішного ліцензування ломбардів. Насамперед, йдеться про державну реєстрацію організації - певну організаційно-праву форму. Здійснювати таку діяльність можуть лише юридичні особи. Звертаємо увагу і розмір статутного капіталу. Після реєстрації підприємства акціонерам потрібно внести на рахунки 1 мільйон грн. і більше. Якщо компанія раніше надавала фінансові послуги, до неї не має бути претензій від Нацкомісії щодо фінансових ринків.
Ліцензія на ломбард має необмежений термін на сьогодні. Для оформлення ліцензії на ломбард потрібно сплатити держмито у розмірах передбачених законодавством у сфері ломбардної діяльності.
Ліцензія кредитної спілки. Ліцензування кредитування.
Підприємства, яким було видано кредитну ліцензію, можуть надавати низку послуг. До них належать:
- надання позик, кредитів у великих, середніх та малих розмірах – по суті, ліцензія на кредитування;
- залучати гроші на депозит - по суті, такий собі квазі-банк.
З іншого боку, організації мають право займатися примноженням коштів учасників союза. Однак, щоб надавати такі послуги, обов'язково слід оформити ліцензії на залучення депозитів фізичних осіб.
Оформлення кредитної ліцензії передбачає проходження вкрай трудомісткої процедури. НБУ приділяє особливу увагу об'єднанням такого типу, тому для отримання необхідної документації доведеться серйозно попрацювати. Ще складніше оформити мікрокредитну ліцензію надання позик фізособам. Процедура включає наступні кроки:
- створення підприємства;
- включення до Реєстру фінустанов;
- подання заяви на отримання ліцензій на кредитування та залучення грошей фіз. осіб на депозит.
Компанії, які потребують ліцензії кредитної спілки, зобов'язані провести збори акціонерів. Таких має набратися щонайменше 50 осіб. Крім того, є й додаткові вимоги. Зокрема, всі учасники мають жити в одному місті (селі, СМТ), брати участь в одній профспілці тощо. Захід проводиться під протокол, який підписують усі учасники. Його буде подано разом з іншими документами, необхідними для отримання ліцензій кредитної спілки (КС).
Як тільки компанія офіційно зареєстрована, слід перейти до наступного етапу ліцензування кредитування. Організація має бути включена до Держреєстру компаній, що надають фінансові послуги. Щоб зробити це, слід звернутися до територіального управління реєстру із заявою та переліком документів.
Щойно цей етап буде пройдено, залишилося звернутися до НБУ для проходження процедури. Важливо, що дозвільний документ буває двох типів.
- ліцензія на кредитування
- ліцензія на залучення депозитів від населення
Компанія подає до НБУ заяву та пакет паперів. Для отримання ліцензії на кредитування слід сплатити державне мито. Якщо потрібен дозвіл на зберігання депозитних вкладів, вартість буде вдвічі більшою.
Ліцензія на залучення інвестицій.
Ліцензія на залучення інвестицій оформляється як для юросіб, так і для фізосіб. Більше того, фізичні особи можуть не реєструватися як підприємці. Чинне законодавство передбачає можливість отримання інвестиційної ліцензії без цієї формальності.
Оформлення ліцензії на залучення інвестицій здійснюється на підставі заяви. У ньому необхідно зазначити всю необхідну інформацію. Для фізособи це паспортні дані: ПІБ, дата народження, місце реєстрації, ідентифікаційний код. Для юрособи це найменування, ІПН, юридична адреса та реквізити.
Крім того, інвестиційна ліцензія передбачає подання документа, що підтверджує відповідність вкладень до норм Закону.
Ліцензія на операції із валютою.
Ліцензія на операції з валютою є дуже специфічним документом. Справа в тому, що документ видається лише на підставі договору організації з банком. Підприємства підписують агентську угоду, після чого компанія, яка претендує на документ, виступає в ролі оператора послуг.
Щойно особа знаходить фінансову організацію, яка відкрита до співпраці, необхідно пройти процедуру реєстрації. Тут є важливий нюанс: оформлення валютної ліцензії для оператора займається безпосередньо банк, який працюватиме з вашою компанією. Від організації знадобиться перелік паперів, що включає Статут, договір з фінансовою установою, документ про наявність спеціалізованого рахунку, а також довідка про належне технічне оснащення.
Законодавство висуває низку вимог до обладнання обмінної точки. Для отримання валютної ліцензії компанії слід підготувати окреме приміщення, встановити туди реєстратор і касову машину.
Також зазначимо, що компанія-оператор для отримання ліцензії на обмін валют має надати патент, що дозволяє надавати подібні послуги. Його можна придбати у регіональному відділенні Податкової.
Залишилися питання щодо ліцензії на фінанси?
Для отримання консультації щодо ліцензування фінансової діяльності, зв'яжіться з нами за телефонами: +380 (67) 000-88-00 або заповніть просту форму зворотного зв'язку і наш спеціаліст зв'яжеться з Вами найближчим часом та проконсультує Вас.