Перехід на ПДВ за власним бажанням – мрія чи реальність?

Існує безліч нюансів, які створює вітчизняне законодавство для реєстрації платників ПДВ. Як відомо, відповідно до статті 183 Податкового кодексу України, стати платником ПДВ можна або здійснивши оборот у сумі понад 300 000 000 (що не завжди можливо), або за власним бажанням. У разі реєстрації за власним бажанням заява подається до податкової не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого підприємство вважатиметься платником податку, тобто заяву ви подаєте не пізніше 10 числа календарного місяця. Опишу ситуацію з практики, тому сідайте зручніше та насолоджуйтесь.

Коли компанія вирішує отримати свідоцтво платника ПДВ, відразу виникає ціла низка питань, відповіді на які просто знайти в мережі Інтернет неможливо.

Першим питанням є перелік документів для отримання свідоцтва. Ви повинні знати, що у кожного підприємства є свій реєстратор (залежно від назви компанії), саме з цим реєстратором Вас мають з'єднати у телефонному режимі для консультації у податковій інспекції.

Список документів для реєстрації платником ПДВ / Перелік документів для отримання свідоцтва платника ПДВ.

  1. Реєстраційна заява за формою №1-ПДВ (заповнюється мною).
  2. Оригінал виписки з банку, що підтверджують обіг коштів.
  3. Завірена заявником копія договору (контракту) з контрагентом, на підставі якого було здійснено обіг коштів.
  4. Довіреність на представника товариства у двох примірниках.
  5. Засвідчені товариством копії: свідоцтва про державну реєстрацію, довідки про постановку на облік платника податків за формою 4-ОПП, довідки ЄДРПОУ.
  6. Завірена копія договору оренди приміщення за яким знаходиться юридична особа (юридична адреса).
  7. Завірені копії паспортів та ідентифікаційних кодів директора, бухгалтера та засновників юридичної особи.

Додатково необхідно підготувати таку інформацію (для правильного заповнення реєстраційної заяви (п.1):

• Відкриті рахунки у банках;
• У яких юридичних особах директор, засновник (і) головний бухгалтер є директором, засновником, головним бухгалтером;
• Кількість офіційно оформлених працівників для підприємства.

Питання друге, якою має бути сума договору? — Відповідь: будь-яка чинним законодавством України не закріплено обов'язкової суми укладання договору.

Питання третє, яким має бути договір? – Тут, будь ласка, дуже уважно! Договір повинен відповідати виду Вашої економічної діяльності, наприклад, якщо КВЕД у Вас «оптова торгівля», то і Договір має бути про купівлю-продаж. Щодо договору важливо, що прописувати у ньому ПДВ не потрібно. З практики спілкування багато хто вважає це необхідним і, зрештою, повертається з податковою не в кращому настрої. До договору необхідно додати: акт прийому передачі та видаткову накладну, і будь ласка, жодних «сума з ПДВ».

Питання четверте, як правильно заповнити заяву? — Відповідь: головне заповнюйте дуже уважно та дотримуйтесь методичних рекомендацій.

І ось він довгоочікуваний фінал, збираєте всі документи та прямуєте до державної податкової інспекції. Все інше Вам пояснить державний реєстратор, головне посміхайтеся йому)) І вже через п'ять робочих днів у Вас на руках буде свідоцтво платника податку на додану вартість, правда, його дія почнеться тільки з першого числа наступного місяця.

Вас може зацікавити:

Comments are closed.