Існує безліч нюансів, які створює вітчизняне законодавство для реєстрації платників ПДВ. Як відомо, відповідно до статті 183 Податкового кодексу України, стати платником ПДВ можна або здійснивши оборот у сумі понад 300 000 000 (що не завжди можливо), або за власним бажанням. У разі реєстрації за власним бажанням заява подається до податкової не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого підприємство вважатиметься платником податку, тобто заяву ви подаєте не пізніше 10 числа календарного місяця. Опишу ситуацію з практики, тому сідайте зручніше та насолоджуйтесь.
Коли компанія вирішує отримати свідоцтво платника ПДВ, відразу виникає ціла низка питань, відповіді на які просто знайти в мережі Інтернет неможливо.
Першим питанням є перелік документів для отримання свідоцтва. Ви повинні знати, що у кожного підприємства є свій реєстратор (залежно від назви компанії), саме з цим реєстратором Вас мають з'єднати у телефонному режимі для консультації у податковій інспекції.
Список документів для реєстрації платником ПДВ / Перелік документів для отримання свідоцтва платника ПДВ.
- Реєстраційна заява за формою №1-ПДВ (заповнюється мною).
- Оригінал виписки з банку, що підтверджують обіг коштів.
- Завірена заявником копія договору (контракту) з контрагентом, на підставі якого було здійснено обіг коштів.
- Довіреність на представника товариства у двох примірниках.
- Засвідчені товариством копії: свідоцтва про державну реєстрацію, довідки про постановку на облік платника податків за формою 4-ОПП, довідки ЄДРПОУ.
- Завірена копія договору оренди приміщення за яким знаходиться юридична особа (юридична адреса).
- Завірені копії паспортів та ідентифікаційних кодів директора, бухгалтера та засновників юридичної особи.
Додатково необхідно підготувати таку інформацію (для правильного заповнення реєстраційної заяви (п.1):
• Відкриті рахунки у банках;
• У яких юридичних особах директор, засновник (і) головний бухгалтер є директором, засновником, головним бухгалтером;
• Кількість офіційно оформлених працівників для підприємства.
Питання друге, якою має бути сума договору? — Відповідь: будь-яка чинним законодавством України не закріплено обов'язкової суми укладання договору.
Питання третє, яким має бути договір? – Тут, будь ласка, дуже уважно! Договір повинен відповідати виду Вашої економічної діяльності, наприклад, якщо КВЕД у Вас «оптова торгівля», то і Договір має бути про купівлю-продаж. Щодо договору важливо, що прописувати у ньому ПДВ не потрібно. З практики спілкування багато хто вважає це необхідним і, зрештою, повертається з податковою не в кращому настрої. До договору необхідно додати: акт прийому передачі та видаткову накладну, і будь ласка, жодних «сума з ПДВ».
Питання четверте, як правильно заповнити заяву? — Відповідь: головне заповнюйте дуже уважно та дотримуйтесь методичних рекомендацій.
І ось він довгоочікуваний фінал, збираєте всі документи та прямуєте до державної податкової інспекції. Все інше Вам пояснить державний реєстратор, головне посміхайтеся йому)) І вже через п'ять робочих днів у Вас на руках буде свідоцтво платника податку на додану вартість, правда, його дія почнеться тільки з першого числа наступного місяця.